01 September, 2010

Ya Allah Nikmatnya...




Ya Allah cepatnya bulan Ramadhan berlalu...

Masuk hari ini sudah 22 hari kita berpuasa. Masa berlalu tersangat pantas tanpa disedari. Tup..Tup ..dah 22 hari berpuasa. Diri mula menilai apakah yang ku dapat sepanjang 22 hari yang lepas..adakah Allah sudah mengampuni dosa-dosa ku..namun persoalan-persoalan itu masih belum terjawab..hingga saat berakhir dunia ini.. Apa yang pasti hidup perlu diteruskan taubat perlu diperhebatkan. Perbanyakkan amal ibadat ..teguhkan hati kuatkan azam dalam diri untuk terus berada dijalan yang benar. Alangkah buruknya orang yang hari ini lebih teruk dari hari semalam. Nauzubillah moga ku dijauhi darinya.

Syawal akan menjelma tidak lama lagi. persiapan raya semua sudah tersedia. Baju raya, tudung raya, kasut raya, tiket balik kampung ,semua sudah tersedia, hanya menanti hari sahaja menunggu kunjungnya syawal. TETAPI bagaimana hati kita adakah sudah raya dari dosa-dosa lama? Adakah Allah lapangkan hati-hati kita? Adakah kita dapat hati yang baru? yang bersih dari dosa-dosa lama? ku pasti ia sukar untuk dijawab, sukar untuk menegtahui. yang PASTI terus lah bermohon pada yang Esa agar ia memberikan kita hati yang bersih, tenang dan suci.

Pastikan kita dapat HATI BARU kerana ular pun berpuasa, setelah puasanya ia dapat kulit baru. Beruang pun berpuasa, setelah puasanya ia dapat tenaga baru. Beluncas pun berpuasa, setelah puasanya ia dapat bentuk dan wajah baru iaitu rama-rama. TAPi kita? dapat kah kita HAti BARU?

Moga ramadhan yang berbaki tahun ini dapat kita lebih melipat gandakan amalan kita. Jika Ramadhan pertama kita qiam 1 jam, jadikanlah sepuluh malam terakhir ini qiam kita menjadi lebih lama lagi masanya. Moga kita peroleh MALAM LAILATUL QADAR.. Hadiah dari pencipta untuk hambanya yang mencintainya dengan ikhlas.

sama-sama
TERUSKAN USAHA dan PERGIATKAN AMALAN SOLEH dan PERBANYAKKAN KHAIRAT

No comments:

Post a Comment