11 August, 2010

~~ Ramadhan Karim ~~


Assalamualaikum wbt...

Salam ceria buat semua di atas kehadiran bulan yang sangat di nanti-nantikan.... Jadikan Ramadhan kali ini terbaik berbanding ramadhan yang lepas...dan jadikan hari ini lebih baik dari semalam .. Moga kita tergolong di kalangan hambaNya yang beroleh keredhaan dari Allah S.W.T.

Sesungguhnya erti ramadhan itu sebenarnya bukan sekadar kita menahan lapar dan dahaga tetapi yang lebih penting dan tersangat penting kita menjaga atau lebih kepada menahan diri dari segala nafsu kita. Sama ada nafsu makan, tidur, minda , telinga, hidung dan sebagainya...

Nafsu itu ada baik dan ada buruknya. Jika kita tersalah menggunakannya ia membawa kita kemurkaan Allah. Maka disini letaknya taubat nasuha untuk kita membersihkan kembali segala karat-karat yang telah bersarang lama dalam diri kita..

Moga amalan di bulan mulia ini mampu menghapuskan segala dosa-dosa kita dan kita beroleh rahmat dan kasih sayang dari Allah.

Selamat menempuh bulan mulia RAMADHAN kali ini...mujahadah setiap detik ..Jadikan istiqfar sebagai zikir harian kita..

................................................................... :) :) :) .......................................................................................

No comments:

Post a Comment